Självhushållning

Välkommen att följa min resa mot målet - att leva av orden och jorden. Jag strävar mot självhushållning och självvalt arbete. Jag strävar mot frihet och ansvar, mot medvetenhet och samklang. Måtte var och en finna sitt eget nirvana, eldorado eller utopi. Måtte vi aldrig sluta drömma.

tisdag 1 september 2020

Revor & rovor

 - - -

Hög tid nu att ta rätt på jordgubbslandets revor och föryngra plantorna. I år har jag fått galet mycket revor och donerat till andra behövande.


Jag vet inte riktigt varför det blev så mkt revor i år men förmodligen var näringsgivan lite för stor. Hur som helst gav det präktiga nya plantor som jag fick snickra en ny odlingskrage till. Landet med upphöjda bäddar växer medan det framtida landet ligger täckt och i träda.


Förutom ny krage till jordgubbar har jag två nyodlingar till nästa år. I botten av de kragarna ska jag grunda med jord och växtrester från växthuset när tomater och gurkor gjort sitt. Nu ska det äntligen bli av att odla rovor och jag ser verkligen fram emot det!

Här fann jag ett bra blogginlägg om majrova och svedjerova: https://blogg.land.se/bondjantan/odlar/odla-rovor-sorter-och-sadd/

- - -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar