Självhushållning

Välkommen att följa min resa mot målet - att leva av orden och jorden. Jag strävar mot självhushållning och självvalt arbete. Jag strävar mot frihet och ansvar, mot medvetenhet och samklang. Måtte var och en finna sitt eget nirvana, eldorado eller utopi. Måtte vi aldrig sluta drömma.

lördag 11 juli 2020

Huvudbry förutan.

- - -

Älggräset står i full blom och det är dags att skörda sitt årsbehov av hemmagjord huvudvärksmedicin. Älggräs innehåller acetylsalicylsyra som är helt gratis. Plocka blommorna och torka för att brygga te vid värkande panna och huvudbry.


Undvik såklart att plocka vid hårt trafikerade vägar och ruska av de små djuren som lever på blomman så blir alla själar lyckliga.

Nu tornar mörka moln upp sig på himlen och det är dags att skörda sallad och dill till aftonens räkmackor innan regnet sköter om bevattningen av odlingarna - det är ju ändå lördagkväll! Jag och katterna gillar räkor medan hunden gnager på ett märgben. Harmoni utan huvudbry. Önskar alla mina vänner detsamma!

- - -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar