Självhushållning

Välkommen att följa min resa mot målet - att leva av orden och jorden. Jag strävar mot självhushållning och självvalt arbete. Jag strävar mot frihet och ansvar, mot medvetenhet och samklang. Måtte var och en finna sitt eget nirvana, eldorado eller utopi. Måtte vi aldrig sluta drömma.

torsdag 9 juli 2020

Kunglig toalett

- - -

Jag vet inte om det är helt stolligt för en nutida människa men jag bara älskar mitt dass. Jag har fixat en separett med hjälp av en slang och en tratt och i framtiden kanske jag låter slangen gå till en cistern för att få gödselvatten men nu går det bara ut i diket mest för att slippa lukt. Jo det är sant. Det är urinen som gör att dass luktar illa. Använder en ett strömedel typ sågspån, toabark, kompostströ eller vad som helst som är organiskt och skippar urin så finns ingenting otrevligt med dass. Det är rent kungligt!


Mitt dass har två fjös och det är så gulligt att tänka sig att förr i tiden så gick folk tillsammans för att förätta sina behov. På tal om kungligt förresten, det där med monarki ligger mig inte så varmt om hjärtat så jag saknar bilder på kungafamiljen som av tradition sitter på dass. Dock hade torpet någon slags adlig familjetavla som givetvis fick sin nya placering på nämnda hemlighus:



  • Vet du vilka dessa är?


- - -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar