Självhushållning

Välkommen att följa min resa mot målet - att leva av orden och jorden. Jag strävar mot självhushållning och självvalt arbete. Jag strävar mot frihet och ansvar, mot medvetenhet och samklang. Måtte var och en finna sitt eget nirvana, eldorado eller utopi. Måtte vi aldrig sluta drömma.

fredag 24 mars 2017

Då var det dags!


Då kör vi ett varv till då. E-jord 70% toppat med ekologisk såjord 30%. Verkar funka i år med. De flesta fröna har kommit upp. En fadäs i år: jag var för ivrig med rosenbönorna. De växte mig kanske inte över huvudet men ack så fort. Nu är de toppade enligt Mårbackas trädgårdsmästares instruktioner och får vänta länge innan de klättrar över hundgårdens portaler. Varje år är det något knas en gör. Varje år lär en sig massor. Att odla är att lära. Puss och över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar