Självhushållning

Välkommen att följa min resa mot målet - att leva av orden och jorden. Jag strävar mot självhushållning och självvalt arbete. Jag strävar mot frihet och ansvar, mot medvetenhet och samklang. Måtte var och en finna sitt eget nirvana, eldorado eller utopi. Måtte vi aldrig sluta drömma.

tisdag 25 augusti 2020

Samlar & skramlar

 - - -

Det här med att ta till vara och vilja ha. Det finns så mkt saker som andra inte vill ha så det blir liksom lätt att vara återbrukare :-) Vid ett hustaksbyte fick jag bli vid ett helt fantastiskt täckmaterial för att utvidga mina odlingar. Någon typ av matta som har legat mellan råsponten och läkten. Dessa rullar är som guld för mig och de hade tänkt köra dem på tippen.

Medan mitt framtida stora land ligger i träda med hjälp av denna duk behöver jag utöka mina upphöjda odlingar och snickrar därför kragar av spillvirke från då jag panelade torpet - allt är verkligen bra att spara! Tack pappa för det rådet!

Jag invigde min kap- och gersåg vid namn Thell och den var en fröjd att ha som kompanjon. Lite svart slamfärg och såna här odlingskragar ter sig tjusiga i vilken fancy trädgård som helst. Och när en ändå är i farten med målarpenseln är det lika bra att borsta av uthusdörrarna och måla de också. En aktiv helg på torpet och projekten avlöser varandra - precis som jag vill ha det!

- - -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar