Självhushållning

Välkommen att följa min resa mot målet - att leva av orden och jorden. Jag strävar mot självhushållning och självvalt arbete. Jag strävar mot frihet och ansvar, mot medvetenhet och samklang. Måtte var och en finna sitt eget nirvana, eldorado eller utopi. Måtte vi aldrig sluta drömma.

fredag 31 juli 2020

Återbruk och go with the flow

- - -

Återbruk gör mig lycklig in i minsta cell! När mina forna grannar i Stavik skulle elda upp de gamla heis-störarna hade jag som tur är planterat ett frö hos dem för flera år sedan att jag kunde bli vid dessa gamla kulturklenoder. Nu var det dags för att räta upp ladan och de ville bli av med störarna. 200 störar ish som jag säkert kan ha nytta av på något sätt. Varför inte bygga en gärdsgård ...



Dessutom fick jag tillfälle att backa med släp och för varje gång jag ska upp på min tomt med ännu ett lass med användbara grejer så går det lättare. Motståndet som kommer sig av oerfarenhet bryts ner bit för bit. Jag kan fan själv!

Det är inte prio staket nu men om jag låter alla saker som inte är i fokus just nu gå mig förbi är jag ingen sann återbrukare. Det gäller att go with the flow och vara lite på tå för det som livet bjuder. Nu ska jag finna en plats där de förvaras bäst och är minst i vägen i väntan på sin tur att förgylla vardagen för såna som mig.

- - -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar