SjÀlvhushÄllning

VÀlkommen att följa min resa mot mÄlet - att leva av orden och jorden. Jag strÀvar mot sjÀlvhushÄllning och sjÀlvvalt arbete. Jag strÀvar mot frihet och ansvar, mot medvetenhet och samklang. MÄtte var och en finna sitt eget nirvana, eldorado eller utopi. MÄtte vi aldrig sluta drömma.

onsdag 29 april 2020

Geting bi och geting etterspik ...

- - -
gamla satan Ă€r du lik. đŸŽ¶

FrÄn sÄngen "Liten vÀtte" En fantastisk visa btw. Det Àr nu en ska vara pÄ tÄ för att slippa getingbon runt husknuten. Naturligtvis vill vi ha pollinerare i vÄr trÀdgÄrd och förvisso gör Àven getingar nytta i form av förtÀring av diverse skadedjur men jag vill inte ha envisa bon dÀr jag mÄste vistas dagligen.

Gör sÄ hÀr: ta ett garnnystan i lingarn eller en papperspÄse som du hÀnger upp dÀr de brukar boa - sÄnt vet en efter en sommar i sitt paradis. Konstigt nog sÄ funkar det. Getingar vill inte bygga bo dÀr andra konkurrerande samhÀllen finns.




HÀpp! VÀxthuset, snickarboden och favvoplatsen vid husknuten sÀkrad!

Bin kommer. Biodlarens dotter nöjer sig just nu med solitÀrbin men om ngt Är vill jag Ätminstone ha tvÄ samhÀllen att sköta om. Förresten blir det kanske en roman sÄ smÄningom. Biodlarens dotter Àr en rafflande historia med anor frÄn 1975.

- - -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar