Självhushållning

Välkommen att följa min resa mot målet - att leva av orden och jorden. Jag strävar mot självhushållning och självvalt arbete. Jag strävar mot frihet och ansvar, mot medvetenhet och samklang. Måtte var och en finna sitt eget nirvana, eldorado eller utopi. Måtte vi aldrig sluta drömma.

torsdag 10 mars 2016

Närvarons nödvändighet

- - -

Gör inte som jag. Så inte dina fröer för att sedan åka iväg och bli borta tre dagar längre än tänkt. I värmen ovanpå elementet, under en mörk handduk gror frön som sträcker och sträcker och sträcker sig efter ljuset. Det blir stolkar helt enkelt. Får se om jag klarar dom. De är nu placerade i ett svalt rum med extra belysning. Och ja, det är bra med en värmeplatta under frösådden men har man element brukar det lösa sig ändå.


- - -


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar