Självhushållning

Välkommen att följa min resa mot målet - att leva av orden och jorden. Jag strävar mot självhushållning och självvalt arbete. Jag strävar mot frihet och ansvar, mot medvetenhet och samklang. Måtte var och en finna sitt eget nirvana, eldorado eller utopi. Måtte vi aldrig sluta drömma.

fredag 20 november 2020

Hjälpande hand av en snusmumrik

Vissa berg känns verkligen oöverstigliga på egen hand. Övermäktigt och omöjligt att mäkta med. Då kommer det väl till pass med en besökande snusmumrik som ber om att få hjälpa till. Det tog oss tre timmar att grepvända hela ytan som legat täckt och som ska bli mitt lanne.
Efter vändningen östes det på organiskt material. Sen har jag gödslat med hönsgödsel och köksträdgårdsnäring och återigen täckt ytan för att maskar och övriga nedbrytare ska få jobba på. Det är samarbetet som gör det, som får oss att mäkta med. Jag är så tacksam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar