Självhushållning

Välkommen att följa min resa mot målet - att leva av orden och jorden. Jag strävar mot självhushållning och självvalt arbete. Jag strävar mot frihet och ansvar, mot medvetenhet och samklang. Måtte var och en finna sitt eget nirvana, eldorado eller utopi. Måtte vi aldrig sluta drömma.

tisdag 30 juni 2020

Kaxigt

- - -

Medan Loukatten planerar fruktlundar, syrénbersåer och bärbuskodlingar jobbar naturen på som vanligt - strävar efter liv. Jag kan aldrig täcka bort mina åkerfräken.


Lite kaxigt, un peau laisse-fair, lagom hunkydory, parat med en skön komigendetblirkul-känsla som överglänser alla mänskliga hjärnor och planeringar. Åkerfräken gör som åkerfräken vill!

När naturen får feeling (sicket larvigt uttryck) står mänskligheten sig slät. En FÅR inte feeling. Känslan är något som vi kan ha allstädes närvarande. Precis som naturen.

- - -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar