Självhushållning

Välkommen att följa min resa mot målet - att leva av orden och jorden. Jag strävar mot självhushållning och självvalt arbete. Jag strävar mot frihet och ansvar, mot medvetenhet och samklang. Måtte var och en finna sitt eget nirvana, eldorado eller utopi. Måtte vi aldrig sluta drömma.

tisdag 12 april 2016

Lukten av tomat - doften av kärlek

Den trevligaste omskolningen är tomatplantorna - deras doft, som kärlek. Fick negativt besked om växthus häromdagen tyvärr. Vådan av att hyra hus är att inte bestämma helt själv. Nu har jag "barnkammaren" full med plantor som behöver växthus men jag får väl sälja av det mesta och försöka bygga drivbänkar till en del medan jag letar nytt boende där jag kan ha höns- och växthus. Plantbytardag i Östra Ämtervik den 21 maj kan vara något att satsa på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar