Självhushållning

Välkommen att följa min resa mot målet - att leva av orden och jorden. Jag strävar mot självhushållning och självvalt arbete. Jag strävar mot frihet och ansvar, mot medvetenhet och samklang. Måtte var och en finna sitt eget nirvana, eldorado eller utopi. Måtte vi aldrig sluta drömma.

måndag 11 april 2011

Två tum sex

Tog en avstickare och besökte fyra världar på fem dagar, återsåg tre av mina hem - härligt. Tillbaka till studierna i självhushållning började skolveckan med snickeri, vi la ett golv på tre x nio meter i en vebod till skogsbyn och snickrade fack i virkesförrådet till virket som ska sorteras ut och inte ligga i högar under plåt längre.

Efter skolan besökte jag getfarmen och pratade om min praktikvecka i sommar, jag håller tummarna för att det ska gå vägen så att jag får vara fäbostinta en vecka i juli.

I min paus från självhushållarlivet återsåg jag mina barndoms skogar tillsammans med hund, ett bättre sätt finns inte. Snölossningen skapade porlande bäckar överallt som behövde gummistövelsbeklädd fot för att lossa fördämningar. Jag var barn igen.



Imorgon: motorsåg.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar